Behandling af irritabel tyktarm

Lider du af irritabel tyktarm? Du er ikke alene. Mere end 800.000 danskere kæmper med denne udbredte mave-tarmsygdom, som ofte forringer livskvaliteten betydeligt. Men der er håb. Med subliminal terapeutisk behandling får du endelig mulighed for at leve et liv uden kroniske mavesmerter.

Bedre forklaring på årsagen til irritabel tyktarm

Der findes endnu ingen lægevidenskabelig forklaring på, hvorfor irritabel tyktarm og forskellige kroniske mavetarmlidelser opstår. Derfor har man heller ikke i dag en medicinsk behandlingsmetode, der kan helbrede lidelsen tilstrækkeligt.

Indenfor subliminal psykologi antager man, at symptomerne på irritabel tyktarm samt en række andre kroniske mavetarmlidelser bedst kan forklares som komplicerede forstyrrelser i samarbejdet mellem sindet, hjernen og nervesystemet.

Denne forklaring baseres på den kendsgerning, at symptomerne på irritabel tyktarm ofte forsvinder fuldstændigt eller mindskes radikalt, når man fjerner de psykologiske og neurologiske forstyrrelser ved hjælp af subliminal terapeutisk behandling (ST-behandling).

Indenfor Subliminal Psykologi betragtes mavesmerter som symptomer på signalforstyrrelser mellem sindet, hjernen og tarmen. Dette har ført til udviklingen af en ny ST-behandlingsmetode, der effektivt og målrettet kan fjerne smerter og symptomer.

En irritabel tyktarm bliver atter til en normal tyktarm med ST-behandling

Subliminal terapeutisk behandling (ST-behandling) sigter mod at korrigere de neurologiske impulser, der forårsager kroniske forstyrrelser i mavetarmkanalen.

Disse forstyrrelser, som skyldes hyperaktive neurologiske impulser, betegnes i dag som psyko-fysiske, psyko-geniske eller psyko-somatiske lidelser. De involverer nemlig både mentale og neurale processer, hvilket resulterer i uhensigtsmæssig og smertelig fysiologisk aktivitet i tarmen.

Når de forstyrrende neurologiske impulser stoppes, forsvinder symptomerne på tarmlidelse normalt øjeblikkeligt, eller smerterne mindskes markant med en forventet forbedring på mindst 80%.

Har du kroniske smerter i maven, så skal du altid kontakte din læge! Læs videre om priser & behandling

Fakta om irritabel tyktarm