Behandling af astma

325.000 voksne danskere lever med astma. De fleste har behov for fast behandling – men kan så også leve et liv uden at lade sig begrænse af astmaen. Med Subliminal Psykologi tilbydes en ny behandlingsmetode, der kan reducere astmasymptomerne ganske betragteligt.

Astma er en kompleks sygdom, hvor den psyko-fysiske interaktion spiller en betydelig rolle, ifølge medicinsk forskning.

Denne psyko-fysiske faktor betyder, at interaktionen mellem psyken, kroppen og miljøet sandsynligvis bidrager til udviklingen af astma.

Astma karakteriseres af en reversibel forsnævring af bronkiolerne, de små luftveje i lungerne, forårsaget af kontraktion af glatte muskelfibrene, der omgiver dem, samt hævelse og betændelse i slimhinden i bronkiolerne.

Årsagerne til astma er multifaktorielle, og involverer komplekse mekanismer, hvor følelser, nervesystemet, immunceller og hormoner spiller en rolle i sygdommens patofysiologi.

Har du astma og oplever pibende/hvæsende vejrtrækning, åndenød og/eller vedvarende hoste, bør du straks tale med din læge om disse symptomer.

Subliminal terapeutisk behandling (ST-behandling) har vist sig at være effektiv i håndtering af den type astma, der er forårsaget eller forværret af tidlige stressreaktioner, der stammer fra barndom og ungdom.

For at reducere eller eliminere astmasymptomer er det afgørende at identificere og adressere de psykologiske og neurologiske impulser, der forstyrrer samspillet mellem hjernen, underbevidstheden og det autonome nervesystem, hvilket kan resultere i sammentrækninger af de glatte muskler i hals og svælg.

ST-behandling tilbyder en målrettet tilgang til at lokalisere og ændre de ubevidste psykoaktive faktorer, der udløser astmareaktionen. Ved at regulere disse forstyrrelser er det ofte muligt at opnå fuldstændig forsvinden af astmalidelsen eller betydelig reduktion af symptomerne.

Fakta om astma