Behandling af leddegigt (reumatoid artritis)

En kompleks lidelse

Rheumatoid arthritis (RA) er en kompleks autoimmun lidelse, der involverer en dysregulering af immunsystemet, hvilket fører til vedvarende inflammation i ledene. Denne tilstand påvirker omkring 50.000 individer i Danmark, og selvom den potentielt kan påvirke mennesker i alle aldre, er det typisk voksne over 40 år, der diagnosticeres. Kvinder udgør en særlig risikogruppe og rammes op til tre gange hyppigere end mænd.

Den seneste udvikling inden for subliminal terapeutisk behandling har åbnet for nye muligheder for betydeligt at reducere byrden af leddegigt og endda opnå fuldstændig remission fra inflammationen. Dette kræver dog en dybere forståelse af de underliggende årsager til leddegigt og en ny tilgang til behandling, der adresserer disse årsager på et mere fundamentalt niveau.

Hvad er leddegigt?

Reumatoid arthritis (RA), også kendt som leddegigt, er en kronisk, inflammatorisk, autoimmun ledsygdom, der kan forårsage betydelig skade på led, forringelse af livskvaliteten og øget dødelighed.

Den autoimmune tilstand opstår, når kroppens immunsystem angriber sine egne væv, hvilket resulterer i betændelse i ledene såvel som andre kropsorganer.

Denne inflammatoriske reaktion påvirker det bløde væv i leddene, der normalt producerer en væske til at nære brusken og smøre leddene. Over tid kan både knogler og brusk inde i leddet blive ødelagt som følge af denne proces.

Symptomerne på leddegigt inkluderer hævede og smertefulde led, øget træthed, feber og vægttab. Stivhed i kroppen om morgenen er også almindeligt blandt personer med denne sygdom.

Har du smerter i leddene, så skal du altid kontakte din egen læge!

Vi anerkender i Subliminal Psykologi, at mange tilfælde af leddegigt ikke blot er en isoleret lidelse, men snarere et resultat af komplekse forstyrrelser i interaktionen mellem flere af kroppens vitale systemer, herunder sindet, hjernen, immunsystemet og det autonome nervesystem.

Fokus på at standse hjernens forstyrrende signaler til kroppen

Smerterne i leddene er symptomet; hjernens signalforstyrrelser er årsagen.

Denne nye tilgang til leddegigtsfænomenet baseres på det forhold, at symptomerne på leddegigt ofte radikalt mindskes, eller helt forsvinder, når man fjerner de psykologiske og neurologiske forstyrrelser med subliminal terapeutisk behandling (ST-behandling).

Fakta om leddegigt