Behandling af leddegigt (reumatoid artritis)

Leddegigt (reumatoid artritis RA) er en betændelsesreaktion (inflammation) i leddene, der bl.a. skyldes ændringer i immunsystemet. Omkring 50.000 mennesker i Danmark har leddegigt og selv om sygdommen kan ramme alle, er de fleste fyldt 40 år, når de får sygdommen. Kvinder rammes 3 gange så ofte som mænd.

Med subliminal terapeutisk behandling er det nye muligheder for at mindske leddegigten betragteligt og ofte helt slippe fri af inflammationen.

Hvad er leddegigt?

Leddegigt, reumatoid artritis (RA), er en kronisk, inflammatorisk, autoimmun ledsygdom, som kan føre til ødelæggelse af led, nedsat livskvalitet og øget mortalitet.

Leddegigt en autoimmun lidelse der opstår, når kroppens immunsystem angriber kroppens væv, hvilket resulterer i betændelse i led såvel som andre kropsorganer.

I leddene påvirker denne inflammatoriske reaktion, et blødt væv i leddene, der producerer en væske, der nærer brusken og smører leddene, og til sidst ødelægges både knogler og brusk inde i leddet.

De led, der angribes, vil typisk være hævede og gøre ondt. Den gigtramte vil måske også føle sig mere træt, evt. få feber og tabe i vægt, og det kan være svært at komme i gang om morgenen pga. stivhed i kroppen.

Selvom leddegigt kan være en alvorlig sygdom, som kan nedsætte kroppens bevægelighed, er der i dag ofte mulighed for at behandle sygdommen effektivt, og man kan også selv gøre meget for at bevare et godt og aktivt liv.

Har du smerter i leddene, så skal du altid kontakte din egen læge!

Videnskaben kan ikke finde årsagen

Forskere og læger kender ikke den præcise årsag til, at nogle mennesker får leddegigt eller hvorfor immunsystemets angriber kroppen. Årsagen er formentlig multifaktoriel hos personer med genetisk disposition. Man har ex. opdaget genetiske markører, der menes at kunne femdoble risikoen for at udvikle leddegit.

Leddegigt menes at være forårsaget af en fejl i immunsystemet, der får kroppen til at angribe sit eget væv i leddene. Dette er med stor sandsynlighed genetisk arveligt. Andre former for gigt kan være forårsaget af problemer med immunsystemet eller af en metabolisk tilstand.

Forskellige miljø-og livsstilsfaktorer har betydning for selve sygdommens forløb. F.eks. er rygning, manglende motion og usund kost utvivlsomt med til at gøre ondt værre.

Hvordan kan Subliminal Psykologi hjælpe?

I Subliminal Psykologi arbejder man ud fra den antagelse, at ubevidste neurologiske og fysiologiske forstyrrelser kan aktivere leddegigt.

I Subliminal Psykologi betragtes leddegigt således som en konsekvens af forstyrrelser i samspillet mellem flere af kroppen store systemer, herunder:

• hjernen,
  • sindet,
  • underbevidstheden,
  • immunsystemet,
  • & det autonome nervesystem

ST-behandling kan være løsningen

Med subliminal terapeutisk behandling fjerner man nænsomt og effektivt de bagvedliggende neurologiske impulser, der menes at være den bagvedliggende årsag til at kroppens immunforsvar angriber sig selv.

Man bekæmper ikke leddegigten 'i sig selv', da denne anses for et symptom på en dybereliggende konflikt mellem bl.a. hjernen og immunsystemet der skaber en uhensigtsmæssig fysiologisk funktion,

Man skal have lokaliseret, identificeret og fjernet de igangsættende neurologiske impulser, der forårsager  symptomerne - leddegigten - og fastholder kroppens forskellige systemer i et fejlagtigt og uhensigtsmæssigt mønster

*Før man påbegynder behandling med Subliminal Psykologi så skal man altid udelukke, at der ikke er organisk eller somatisk årsag til smerterne. Kontakt derfor altid din læge, hvis du har ondt eller kroniske smerter i dine led.

Fakta om leddegigt

Priser