Behandling af kroniske smerter

Smerter er kroppens måde at signalere til vores bevidsthed, at noget kræver opmærksomhed. Uden smerter ville vi ikke modtage vigtig viden om forandringer i kroppen. Men ofte sker det, at smerte bliver siddende i kroppen, længe efter, at det oprindelige problem er løst eller gået i sig selv. Sådanne smerter kaldes for kroniske smerter, og omkring 800.000 danskere lider af disse. Med subliminal terapeutisk behandling kan du endelig få lindring og begynde at leve et liv uden konstante smerter.

Behandling af kroniske smerter

Generelt forstås kronisker smerter som værende smerter, der varer ved i over tre måneder, og hvor der ikke længere kan findes en organisk eller fysiologisk årsag til smertens fortsatte tilstedeværelse. Smerterne burde ikke være der, men de er den alligevel.

Forskellige typer af smerte

Kroniske smerter kan inddeles i forskellige typer alt efter årsag, hvor de sidder, eller hvorvidt den fysiske eller psykiske del dominerer.

Eksempler på forskellige typer af kroniske smerter:

• Kroniske rygsmerter
  • Gigtsmerter/ledsmerter
  • Smerter efter nerveskade (neurogene smerter)
  • Fibromyalgi
  • Piskesmæld
  • Kronisk hovedpine

Kroniske smerter er ikke en sygdom, men snarere en tilstand, som kan medføre væsentlige ændringer af både fysiske evner, psykiske og sociale forhold.

Indenfor Subliminal Psykologi antager man, at kroniske smerter i kroppen er helt eller delvist et symptom på hyperaktive signalforstyrrelser mellem hjerne og krop. Ved at standse disse unødvendige signalforstyrrelser kan vi ofte fjerne eller kraftigt reducere smerterne.

Inden for Subliminal Psykologi forstår man mange tilfælde af kroniske smerter som en konsekvens af forstyrrelser i samarbejdet mellem sindet, hjernen og nervesystemet.

Vi kan i dag fjerne eller kraftigt reducere smerteniveauet ved at justere de neurologiske og psykologiske dele af sind og hjerne, der skaber forstyrrende smerter i kroppen.

Subliminal terapeutisk behandling (ST-behandling) vil ofte virke effektivt på de fleste smerter, der ikke har nogen lægelig forklaring.

Oplever du kroniske smerter bør du altid tale med din læge om disse symptomer. Læs videre om priser & behandling

Fakta om kroniske smerter