Behandling af funktionelle lidelser

Funktionelle sygdomme eller lidelser, også kendt som BDS (Bodily Distress Syndrome), er tilstande, hvor den normale funktion af kropsprocesser er forstyrret, selvom kroppen og organerne tilsyneladende er normale ved undersøgelse.

ST-behandling repræsenterer en ny mulighed for at genoprette en uforstyrret kropsfunktion og genskabe funktionalitet samt indre sammenhæng i hverdagen.

Hvad er funktionel lidelse (BDS)?

En funktionel lidelse, også kendt som BDS, påvirker den normale funktion af kroppens processer.

Disse lidelser er en gruppe af sygdomme, hvor man oplever fysiske symptomer, der gør det svært at fungere i dagligdagen og kan forårsage bekymring og ubehag.

Kendetegnet ved disse lidelser er, at man oplever fysiske symptomer, som læger ikke kan finde en klar fysisk årsag til efter grundig undersøgelse.

Eksempler på sådanne lidelser inkluderer kronisk træthedssyndrom (CFS), fibromyalgi, irritabel tyktarm (IBS), kronisk piskesmæld, kroniske smertetilstande, syndrom-X, bækkenløsning og overfølsomhed over for stoffer som el, dufte og kemikalier, samt andre syndromer med neurologiske symptomer og generelle muskelskeletsmærter.

Har du en funktionel lidelse, så skal du altid kontakte din egen læge!

I Subliminal Psykologi betragtes funktionelle lidelser som resultatet af forstyrrelser i samspillet mellem kroppens store systemer, herunder sindet, hjernen og nervesystemet.

Subliminal Psykologi skiller sig markant ud fra andre behandlingsmetoder ved at fokusere udelukkende på hjernens og underbevidsthedens egne selvregulerende kræfter, især når det gælder komplekse kroniske lidelser som funktionelle lidelser.

Disse lidelser opstår ofte som en kombination af medfødt sårbarhed og belastning eller stress. På samme måde som nogle reagerer med depression eller angst, kan andre opleve fysiske symptomer, når de udsættes for overvældende stress.

ST-behandling udnytter hjernens evne til at initiere den nødvendige forandring "indefra". Ved hjælp af denne terapeutiske metode lokaliseres, identificeres og løses de stressfaktorer, der antages at forårsage de funktionelle forstyrrelser i samspillet mellem sindet, hjernen og nervesystemet.

Fakta om funktionelle lidelser