Behandling af stress & udbrændthed

Hver dag oplever 430.000 danskere, svarende til 10-12 % af befolkningen, symptomer på alvorlig stress. Yderligere er omkring 35.000 danskere sygemeldt på grund af et psykisk dårligt arbejdsmiljø, hvilket kan føre til stress, udbrændthed, depression og psykosomatiske symptomer. Subliminal Psykologi tilbyder en unik mulighed for at forstå de dybereliggende årsager til din stress og samarbejde med din hjerne og underbevidsthed om at markant reducere stresssymptomerne.

Usynlig og ubevidst stress er den farligste

Stress er en naturlig fysiologisk reaktion på en opfattet trussel, enten fysisk eller følelsesmæssig, både bevidst og ubevidst.

Kortvarig stress udgør ikke nødvendigvis en trussel, men langvarig stress kan være nedbrydende for både sind og krop.

Mange stressbelastninger er skjulte og ubevidste, hvilket gør dem kroniske, da de ikke bliver løst. Disse belastninger kan stamme fra barndomsoplevelser, tidlig følelsesmæssig prægning og ubevidste psykologiske mestringsformer.

Tanker, følelser og forestillinger kan selv sætte kroppens fysiologiske stressrespons i gang, hvilket kan føre til et mønster, hvor stresshormoner mobiliseres af tankerne, der igen udløser flere følelser og bekymringer.

Hvordan kan Subliminal Psykologi hjælpe?

Ved at undersøge og identificere dybtliggende følelsesmæssige konflikter kan ST-behandling hjælpe med at regulere dem på et ubevidst niveau. Dette åbner op for en dybere forståelse af ens stressfaktorer og muligheden for at skabe positive forandringer i ens liv.

En central del af ST-behandling er at anerkende og arbejde med de ubevidste adfærdsmønstre og strategier, som ofte opretholder stressniveauerne. Ved at skabe bevidsthed om disse mønstre og tilbyde værktøjer til at ændre dem, muliggør ST-behandling en effektiv stressreduktion og fremmer en sundere tilgang til livet.

Derudover kan ST-behandling også fungere som et værdifuldt redskab til personlig vækst og udvikling. Ved at dykke ned i ens følelsesmæssige bagage og arbejde med ubevidste barrierer åbner ST-behandling op for muligheden for at opnå større selvindsigt, selvtillid og livstilfredshed.

Fakta om stress