Behandling af angst

Cirka 400.000 danskere lider af angstlidelse, hvilket gør angst til den sygdom i Danmark, der forårsager størst produktivitetstab i samfundet. Angst er en naturlig reaktion på det, der opfattes som farligt, men når den udvikler sig til en kronisk tilstand, er professionel hjælp nødvendig.

ST-behandling tilbyder en mulighed for at helbrede den angst, der synes at være fastlåst i sindet og hjernen.

Ny tilgang til angst

I Subliminal Psykologi forstås angst som en overdreven aktivering af vores naturlige kamp-eller-flugt-respons. Dette fænomen involverer komplekse udfordringer, der påvirker vores krop, sind, underbevidsthed og det autonome nervesystem.

Disse udfordringer kan opstå af forskellige årsager og resultere i en intens psykologisk og/eller fysiologisk reaktion på specifikke stimuli såsom tanker og følelser, sociale situationer et væld af andre fænomener.

Når denne psykologiske og neurologiske reaktion er etableret, enten på grund af traumer eller blokeringer, kan den blive fastholdt, selvom den er uhensigtsmæssig, begrænsende og smertefuld.

Dette kan resultere i, at angst bliver en ufrivillig proces, der dominerer en persons liv, selv når de bevidst forsøger at overvinde den.

Psykoterapi kan være effektiv til behandling af angst, og mange oplever gode resultater hermed. Men for nogle kan angst være så dybt forankret i nervesystemet, at der kræves mere radikale tilgange for at løse problemet.

ST-behandling fokuserer på behandling af angst, når den ikke responderer tilstrækkeligt på samtaleterapi alene.

Når angst bliver en ufrivillig proces, der synes at være dybt rodfæstet i det psykologiske og neurologiske niveau, kan ST-behandling være afgørende.

Ved at arbejde med disse dybere ubevidste lag af angst, søger ST-behandling at løsne de fastlåste mønstre og reaktioner, der opretholder angst, og dermed tilbyde en vej til helbredelse og frihed fra angstens bånd.

Fakta om angst