Behandling af angst

Lider du også af angst? Så er du én af omkring 400.000 danskere, der lever med en angstlidelse. Angst er en naturlig reaktion på det, der personligt opfattes som farligt, men når den udvikler sig til en kronisk tilstand, er professionel hjælp nødvendig. ST-behandling tilbyder en mulighed for at helbrede den angst, der synes at være fastlåst i sindet og hjernen.

Ny tilgang til angst

I Subliminal Psykologi forstås angst som en overdreven aktivering af vores naturlige kamp-eller-flugt-respons. Dette fænomen involverer komplekse udfordringer, der påvirker vores krop, sind, underbevidsthed og det autonome nervesystem.

Disse udfordringer kan opstå af forskellige årsager og resultere i en intens psykologisk og/eller fysiologisk reaktion på specifikke stimuli såsom tanker og følelser, sociale situationer et væld af andre fænomener.

Når denne psykologiske og neurologiske reaktion er etableret, enten på grund af traumer eller blokeringer, kan den blive fastholdt, selvom den er uhensigtsmæssig, begrænsende og smertefuld.

Dette kan resultere i, at angst bliver en ufrivillig proces, der dominerer en persons liv, selv når de bevidst forsøger at overvinde den.

Psyko­terapi kan ofte være effektiv til behandling af angst, og mange oplever gode resultater hermed. Dog kan angst være så dybt forankret i nervesystemet, at mere radikale tilgange kræves for at løse problemet.

ST-behandling udgør en fordelagtig tilgang til behandling af angst, især når symptomerne ikke responderer tilstrækkeligt på samtaleterapi alene. Angstens årsag kan have dybe rødder på både det psykologiske og neurologiske niveau.

ST-behandling er skræddersyet til at arbejde med sindets ufrivillige processer og løsne de fastlåste mønstre og reaktioner, der opretholder angst. Derved tilbyder den en vej til helbredelse og frihed fra angstens bånd.

Fakta om angst